Dlaczego warto jeść szparagi?

Szparagi nazywano kiedyś warzywami królewskimi, a to ze względu na niecodzienny smak oraz dość wysoką cenę. Jednak teraz tym smakiem może cieszyć się każdy, gdyż wczesną wiosną warzywa te nie są już tak drogie jak niegdyś. Szparagi są cenione ze względu na smak oraz wartości odżywcze. Zobacz dlaczego warto jeść i jak gotować szparagi.

Warzywa te posiadają duże ilości kwasu foliowego, który powinien znajdować się w menu kobiet w ciąży lub dopiero planujących dzieci. Dużym plusem jest lekkostrawność i niska kaloryczność. 100 gramów szparagów zawiera jedynie 17 kalorii!

Ponadto szparagi zawierają przeciwutleniacze, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami. Zawarte w nich witaminy: witamina C, witamina E oraz beta-karoten poprawiają kondycję skóry. Szparagi posiadaj również wiele cennych składników mineralnych, jak magnez, wapń czy fosfor.

Spożywanie szparagów ma pozytywny wpływ na gospodarkę wodną ludzkiego organizmu, a dodatkowo pobudzają pracę nerek. Ich minusem jest to, że mogą powodować wzdęcia.

Dużym plusem szparagów jest ich ogromne zastosowanie. Szparagi można podawać z rybami, mięsem, drobiem czy warzywami. Zapiekane, z sosem lub w sałatce.

Zobacz jak gotować szparagi w naszym poradniku jak gotować szparagi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s